Satış Sözleşmesi
Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Ünvanı: Real Dream
Adres: Adres: Prof.Dr.Necmettin Erbakan Cad. Magosa sok.
No:53/A Ataşehir / İstanbul
Telefon: +90 545 373 73 26
Email: info@realdream.com.tr
1.2. Alıcı
Adı Soyad/Ünvan:
Adres:
Telefon:
Email:
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www. realdream.com.tr
internet sitesinden elektronik ortamda siparişini ( eticaret) yaptığı aşağıda
nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili
olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer
erişim bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak
üzere satış fiyatı , ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa
konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu
hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi
makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına (eticaret
sitesinde) uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini is bu
sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
www. realdream.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve
alıcı tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin
ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü,
miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat
adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura
edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan
bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan
olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve
ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu
bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI
siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon,
e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin
yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre
zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre
içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da
zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Adı , kodu : ; … adet
Toplam Satış Bedeli : …. -TL
Ödeme Şekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti : … -TL
Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih
olan ../../…. tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya
öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla
taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını
kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş,
terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim
ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir.
Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı
olarak bildirecektir. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini
yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır.
İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki
Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede
kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi
kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler SATICI’dan
alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru
olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı
satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www. realdream.com.tr sorumlu değildir. Buna istinaden
satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla
internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek
tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak
alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.3. http://www. realdream.com.tr‘dan kredi kartı (Visa,
MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş
tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal
edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka
hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi
müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul
edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir
sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme
hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline
uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. Alıcı, www. realdream.com.tr internet sitesinden
satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa
konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme
şekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler
ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve
internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve
ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www. realdream.com.tr sipariş/ödeme/kullanım
prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne
surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura
aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı
(Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan
sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle
siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir.
Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile
ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail
yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse
alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı
ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın
tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması
durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip, onay
vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir
ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda; yeni başka bir ürün
gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin
ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine
getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek
ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en
geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir
durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi
olmayacaktır.
Ödeme:
www. realdream.com.tr‘da, internet ortamında kredi kartı
bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları
sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip
havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır.
Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin Fatura Bilgileri ile aynı
olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının
Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun
ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiş
ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye
giderleri Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI,
ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından
ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve
temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı
Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte,
ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının
adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, sipariş onayı mailinin
gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya
önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla
bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
Ürünler, kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı
bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı
bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı
sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki
yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine info@ realdream.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal
bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; zarar görmüş paketler teslim
alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo
Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada
açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine
bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı
kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın
Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
ALICI, sözleşme konusu ürürünün kendisine veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 gün içinde cayma hakkına
sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya faks,
e-mail veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri
çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3.
kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin
kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin
ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Fatura
aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma
hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek
kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, sarf malzemeleri,
hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler, dondurulmuş ürünler için
cayma hakkı kullanılamaz. İade kabul edilmez.
Madde 10- Gizlilik
Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile
ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3.
şahıslarla paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun
mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her
türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde
bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı
bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde
iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden
silinir. Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler
yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri
için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında
bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 11- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra
Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık
halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen
değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya Satıcı’nın yerleşim
yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm
koşullarını kabul etmiş sayılır. …/…/…